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Welt-Nichtrauchertag 2003

Film und Fernsehen: Mit Schall ohne Rauch

2003 steht der Welt-Nichtrauchertag unter dem Motto “Tobacco Free Fashion and Films”. Die Weltgesundheitsorganisation WHO appelliert an die Unterhaltungsindustrie und insbesondere an die Welt des Films und der Mode, nicht mehr für ein Produkt zu werben, das gravierende Auswirkungen auf die öffentliche Gesundheit hat. Film und Mode sollen statt dessen aktiv für eine rauchfreie Gesellschaft eintreten. weiter...

Rauchfreie Filme und rauchfreie Mode
Schweizer Arbeitsgemeinschaft Tabakprävention

Welt-Nichtrauchertag 2003: Hintergrund
Aktionsbündnis Nichtrauchen

Poster “Der letzte Zug” Download jpg (800 kB)

BZgA startet neue Anzeigenserie in der ‚rauchfrei’-Jugendkampagne
Pressemitteilung der BZgA, 26.05.2003

 Informationen des Deutschen Grünen Kreuzes zum Welt-Nichtrauchertag

Caspers-Merk zum Welt-Nichtrauchertag: Nichtrauchen muss der Normalfall werden!
Pressemitteilung des Bundesministeriums für Gesundheit und Soziale Sicherung

Am 06.06.03 um 22:15 Uhr auf ARTE-TV:
Dokumentation “Rauchopfer” von Peter Heller

 "Mit Schall, ohne Rauch" - "Gute Zeiten, Schlechte Zeiten" mit Rauchfrei Siegel ausgezeichnet - Pressemitteilung der Krebshilfe

World No Tobacco Day 2003
tobacco free film tobacco free fashion Action!

The World No Tobacco Day theme for 2003 is tobacco free films tobacco free fashion Action!
World No Tobacco Day is celebrated around the world every year on May 31.

This year World No Tobacco Day will focus on the role of the fashion and film world in fostering the worldwide tobacco epidemic and urge them to stop being used as vehicles of death and disease. The world of film and fashion cannot be accused of causing cancer. But they do not have to promote a product that does.

WHO is calling on the entertainment industry, in particular the world of films and fashion, to stop promoting a product that kills every second regular user. In November 2002, WHO was joined by medical associations and the  Smoke Free Films project at the University of California in San Francisco in its call to the entertainment and fashion industries to ensure that their social responsibility is commensurate with their global influence. In particular, Hollywood and Bollywood -the Indian films industry in the city of Mumbai - were invited to join the worldwide movement to rid films of their tobacco-promoting role.

Smoke Free Movies has launched a series of print advertisements in the New York Times and other publications.